Csepregi Tamás: Szintetikus ​álom

262 oldal
Tuan kiadó
Magyar író
ISBN: 9789638812995

Fülszöveg:


2081-ben ​a Pest-Buda Agglomerátum Rt. falai között nyolcmillió ember éli mindennapjait. A zsúfolt tömbházak szerencsétlenjeit és a védett körzetek kiváltságosait egy világ választja el egymástól, mégis mindannyian a város foglyai. A mindenható Rt. évtizedekkel ezelőtt az utolsó pillanatban mentette meg a társadalmat a pusztulástól, és az újabb katasztrófát elkerülendő, vasmarokkal tartja kezében az irányítást. Az emberek egyszerre vágyják és félik a falakon túli, ismeretlen világot, miközben a túlélésért küzdenek. A népességet megtizedelő kórral a rettegett Szolgálat veszi fel a harcot, az Rt. irányította rendőrség pedig egyszerre próbálja ellenőrzés alatt tartani a punk-bandák összecsapásaitól hangos körzeteket, és a cenzúrázott Hálót kijátszó adat-jackek földalatti szervezetét. A Kínai Legitim Körzet menedzserklánjai égbetörő üvegpalotáik biztonságából figyelik, ahogy a XXII. század felé közeledve Pest-Buda lassan elemészti önmagát. 

A cyber-noir hangulatát megragadó kötetben kilenc történetet olvashatunk a jövő Pest-Budájának fülledt, fémszagú éjszakáiból és monszun áztatta utcáiról, ahol az emberi sorsok apró áramkörök módjára fonódnak egybe, és ahol a véletlen és a végzet közötti határ elmosódni látszik.

Külsőre:
Találó kép, elég masszív borító, viszont a betűk és a sorköz ultra kicsi. Kifolyt a szemem, mire valahogy elolvastam.
Ami tetszett:
Az alapgondolat nagyon jó.
Ami kevésbé:
A kivitelezés azon része, hogy novelláskötet.
Kedvenc szereplő:
Ilyen nem volt.

Szerintem
Kicsit bajban vagyok ezzel a könyvvel. Először is nem tudtam, hogy novelláskötet. Így jár az ember, ha nem néz utána. Ennek megfelelően minden olyan hibát felvonultatott, amit nálam ezzel a műfajjal lehet. 
Ami érdekes volt, annak hamar vége lett és befejezetlen érzést hagyott maga után. A többi meg vagy nem érdekelt egyáltalán, vagy értelmetlennek éreztem.

Komolyan, mikor végeztem vele úgy éreztem, hogy ha egybe megír egy regényt, iszonyatosan jó lett volna, de így... az alap, a világ, ahogy változott, iszonyatosan tetszik. Hangulatos, magával ragadó, izgalmas és érdekes dolgok is történnek benne. Ezt nagyon jól ki lehetett volna használni, ha nem aprózza el ennyire, hanem pár nagyobbat kiragad és azt összefésülve egy nagy regényt alkot az író. Meglett volna rá a lehetőség, mert a novellák is kapcsolódtak, szóval nem értem végül miért ezt a megoldást választotta.

Azért voltak benne jó dolgok és ha egyszer ebben a világban összehoznak egy regényt, azt örömmel olvasnám.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése